Splošni pogoji in informacije so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta KONTOURS JAKOB SLAVIČ S.P. (v nadaljevanju KONTOURS) ali ena od pooblaščenih agencij in potnik, ki se prijavlja na izbrano potovanje. V primerih, ko za določen aranžma veljajo drugi pogoji kot pogoji organizatorja potovanja, je to izrecno napisano na pogodbi o potovanju.
V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje prek interneta se šteje, da je potnik SPREJEL določila teh Splošnih pogojev poslovanja takrat, ko je telefonsko oziroma po internetu NAROČIL potovanje. Z določili splošnih pogojev in navodil se potnik lahko seznani na spletni strani http://www.kontours.si. V primeru, ko je KONTOUR le posrednik in ne organizator aranžmaja, odgovarja le za posredovasnje in ne za opravljene storitve.
Naslov agencije je: KONTOURS JAKOB SLAVIČ S.P., Turistična agencija KONTOURS, Križevci 57, 9242 Križevci. Telefon +386 41 649 931.
PRIJAVA
Na naša potovanja se lahko prijavite preko telefona, pošte, spletnega obrazca oz. elektronske pošte. Prijava pomeni sklenitev pogodbe o organiziranju aranžmaja v skladu s programom ter temi Splošnimi pogoji in informacijami. KONTOURS za svoje storitve zaračunava potniku/naročniku standardne rezervacijske stroške v višini 18,00 evrov na prijavnico za večdnevne aranžmaje in 5,00 evrov na prijavnico za enodnevne aranžmaje.
Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni predložiti na poti. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je le-ta odgovoren za vse stroške in morebitne posledice, ki bi nastale zaradi napačno posredovanih podatkov. Prijava potnika je zavezujoča in lahko od nje odstopi le v skladu z določili splošnih pogojev (POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA). Pogodba postane veljavna s podpisom naročnika, pa tudi s samim plačilom akontacije ( osebno plačilo v poslovalnici ali bančno nakazilo), ne glede na to, ali je podpisana ali ne.
PLAČILO
Ob prijavi je potnik dolžan v treh dneh po sklenitvi pogodbe (v kolikor to ni drugače določeno) poravnati akontacijo v višini 30% cene aranžmaja, preostanek pa najkasneje 15 dni pred pričetkom potovanja (razen če je ob prijavi drugače zavedeno). Če znesek ni poravnan v predvidenem roku, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe in se KONTOURS ravna po določilih o potnikovi odpovedi potovanja.
CENA
Cene potovanja so določene s programom – pred prijavo preverite aktualno ceno pri prodajalcu ali na spletni strani. Cena se lahko ažurira glede na relevantne okoliščine (predvsem cena in zasedenost letala). Organizator potovanja ima pravico do povišanja cene najkasneje do 20 dni pred začetkom potovanja, v primeru, da je prišlo do sprememb v tečaju pogodbene valute, do povišanja stroškov prevoza, vključno s stroški goriva, ali do povišanja pristojbin za določene storitve (na letališčih, v pristaniščih ipd.), ki vplivajo na ceno potovanja. Povišanje cene se izračunava z enakim odstotkom, kot je prišlo do povečanja prej navedenih elementov kalkulacije. Pogodbenik potovanja ali potnik ima pravico razdreti pogodbo o organizaciji potovanja, če podražitev preseže 8 % osnovne cene aranžmaja. V tem primeru ima pravico do povračila vplačanega zneska brez pravice do nadomestila škode in morebitnih stroškov vizuma, zavarovanja, cepljenja in podobnih stroškov.
Če se za potovanje ne prijavi predvideno minimalno število potnikov, se lahko potovanje še vedno izvede, če se potniki strinjajo z ustreznim zvišanjem cene. Pri potovanjih, kjer je objavljenih več cen (za različno število potnikov), se ob prijavi načeloma upošteva najvišjo ceno, ki se jo pred odhodom ustrezno prilagodi, če je to potrebno (končni obračun dobite skupaj z zadnjim obvestilom pred potovanjem).
V cenah aranžmajev je po določilih Zakona o davku na dodano vrednost že vračunan davek na dodano vrednost.
STORITVE
V ceno potovanja so praviloma vključene vse storitve, ki so navedene v programu (prevozi, namestitev v dvoposteljni sobi, prehrana in vstopnine po programu, slovensko in lokalno vodenje, zdravstveno zavarovanje z asistenco). Nastanitve v programih so označene v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posameznih državah, veljavno v času izdaje programa. Če katera od navedenih storitev ni vključena v ceno, je to pri programu posebej napisano. Posebnosti pri nekaterih storitvah oziroma sestavinah cene:
Letališke pristojbine: so vključene v ceno, razen pri notranjih letih v nekaterih deželah izven Evrope, kjer se plačujejo direktno na letališču in jih ni mogoče plačati vnaprej ( veljajo trenutni pogoji na letališču) V programu je vedno navedena višina taks v času priprave programa. Takse se dokončno obračunajo ob izdaji letalskih vozovnic (če se zvišajo, je potrebno doplačilo)
Izhodne takse iz držav: se plačajo na licu mesta (običajno na letališču), če je to potrebno (vnaprejšnje plačilo ni možno, njihova višina pa se spreminja)
Transfer do letališča: je običajno vključen v ceno do okoliških letališč (Trst, Benetke, Bologna, Bergamo, Munchen, Dunaj, Zagreb). Pri odhodu/prihodu z/na ljubljanskega letališča transfer ni vključen v ceno
Vizum: kot navedeno pri vsakem posameznem programu (cena, vključenost v program, doplačilo…)
Cepljenja: niso vključena v ceno, zanje potnik poskrbi sam, posebno ko so le-ta nujna za vstop v državo (dokazila o cepljenju mora imeti potnik pri sebi na poti, sicer sam nosi nastale stroške)
Napitnine: so v večini dežel izven Evrope pravilo in ne izjema. Niso vključene v ceno in so načeloma neobvezne, so pa zelo priporočljive, saj je od njih odvisna tudi kakovost storitve na potovanju. V kolikor so napitnine obvezne (npr. države Afrike, kjer napitnina predstavlja obliko plačila stortive, delež teh napitnin pokrije podjetje KONTOURS).
Enoposteljna soba: v primeru, da sami nimate sopotnika, vam ga bomo poskušali najti mi. V primeru, da ga ne najdemo, vam enoposteljne sobe dodatno ne zearačunamo.
Pri programih, kjer je vključena ročna prtljaga je možno doplačati oddano prtljago. Cena za oddan kovček velja samo ob prijavi in se lahko spremeni s strani letalskega prevoznika, če želi potnik kovček doplačati naknadno.
OSEBNA LASTNINA
Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise Republike Slovenije ter držav, v katere potuje in mora imeti za potovanje v tujino veljaven potovalni dokument (osebno izkaznico, potni list). Če ga nima, je za svoje ravnanje odgovoren sam in KONTOURS v tem primeru ravna po določilu o potnikovi odpovedi potovanja.
Če je za vstop v državo potreben vizum in ga pred odhodom ureja KONTOURS, mora potnik dostaviti potni list in vse ostale potrebne dokumente do roka, navedenega na programu, sicer velja, da si bo potnik vizum urejal sam. V primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, ki niso nastale po krivdi KONTOURSa, nosi stroške potnik sam.
Če mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do povračila sorazmernega dela vplačila. KONTOURS ne prevzema nikakršne odgovornosti za izgubljeno ali poškodovano prtljago in druge osebne predmete. Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalske družba na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. V primeru izgube prtljage potnik izpolni obrazec letalske družbe, ki je opravila prevoz ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino, po predpisih, ki veljajo v mednarodnem potniškem prometu. KONTOURS ne odgovarja za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev …) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij …).
ODPOVED POTOVANJA – KONTOURS
Na podlagi zakonskih predpisov ima KONTOURS pravico, da lahko odpove potovanje najkasneje 20 (dvajset) dni pred predvidenim odhodom za potovanja, ki so daljša od 6 dni, 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom za potovanja, ki trajajo od dva do šest dni, in 48 ur pred odhodom za potovanja oz. izlete, ki so krajša od dveh dni, če se za potovanje ne prijavi potrebno, v programu turističnega aranžmaja navedeno število potnikov.
Minimalno število potnikov, potrebnih za realizacijo programa je navedeno na vsakem posameznem programu.
V primeru potovanja s posebnimi letali, vlaki ali ladjami, mora biti zasedenost teh najmanj 80%. KONTOURS si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, se jim izogniti ali odpraviti, vendar KONTOURS pogodbe ne bi sklenil, če bi takrat obstajale. KONTOURS ne prevzema odgovornosti za spremembe programa zaradi kakršnekoli višje sile med potekom potovanja, potnikom lahko zagotovi le storitve v spremenjeni obliki v okviru obstoječih možnosti. Pridržuje si pravico do spremembe datuma odhoda ali prihoda in do spremembe vrstnega reda potovanja, če se spremenijo vozni redi prevoznikov ali če tako zahtevajo razmere v državi potovanja. KONTOURS lahko zamenja nastanitev po pogodbi, vendar le z nastanitvijo v isti ali višji kategoriji v dogovorjenem kraju (razen če zaradi višje sile v državi potovanja to ni mogoče). KONTOURS ne odgovarja za spremembe voznih redov ali zamude prevoznikov in iz tega izhajajočih posledic. Pridržujemo si pravico do spremembe prevoznika in letališča oziroma pristanišča odhoda ali prihoda, vendar na naše stroške (razen če niso te spremembe posledice višje sile). Potnik v tem primeru ni upravičen do vračila razlike v ceni, ki bi morebiti pri tem nastala. V primeru, da KONTOURS odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja.
ODPOVED POTOVANJA – POTNIK
Potnik ima pravico, da lahko kadarkoli pisno odpove potovanje na prodajnem mestu, kjer se je prijavil. V primeru odpovedi se potniku zaračuna stroške, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru KONTOURS zadrži prijavnino v višini 18,00 evrov na prijavnico za večdnevne aranžmaje in 5,00 evrov na prijavnico za enodnevne aranžmaje. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški. Taki stroški pridejo v veljavo le v primeru, če potnik ne vplača odpovednega rizika – v tem primeru namreč potnik ob predložitvi ustreznih dokumentov in upoštevanju drugih pogojev (glej poglavje »Zavarovanje odpovednega rizika«) dobi povrnjeno celotno vplačilo razen prijavnine in odpovednega rizika.
V primeru, da so z organizacijo potovanja že nastali stroški – npr. stroški letalskih kart in kart železniških in ladijskih prevoznikov ter vstopnic, ki jih je potrebno kupiti v naprej, se le-ti obračunajo v celoti in ne glede na datum odpovedi. To pomeni tudi v primeru odpovedi pred roki, ki so navedeni zgoraj. Možna je tudi menjava potnika (ki ga najde potnik sam in velja samo na avtobusnih aranžmajih). V tem primeru potnik pokrije morebitne že nastale stroške in doplača znesek menjave potnika (5 EUR po osebi za enodnevne aranžmaje in 18 EUR za večdnevne aranžmaje).
| ARANŽMAJI Z LETALSKIM PREVOZOM | ARANŽMAJI Z AVTOBUSNIM PREVOZOM | |
| od 90 do 71 dni pred odhodom | 20% cene aranžmaja | 10% cene aranžmaja |
| od 70 do 45 dni pred odhodom | 30% cene aranžmaja | 20% cene aranžmaja |
| od 44 do 31 dni pred odhodom | 40% cene aranžmaja | 30% cene aranžmaja |
| od 30 do 22 dni pred odhodom | 60% cene aranžmaja | 60% cene aranžmaja |
| od 21 do 15 dni pred odhodom | 80% cene aranžmaja | 80% cene aranžmaja |
| odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom | 100% cene aranžmaja | 100% cene aranžmaja |
OBVESTILO PRED POTOVANJEM
Za potovanja z organiziranim prevozom potnik prejme končno obvestilo najkasneje pet dni pred odhodom. Če potnik obvestila v tem roku ne prejme, naj se zglasi na svojem prijavnem mestu. Škodo, ki bi nastala, če bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve pogodbe, nosi potnik. V primeru spremembe naslova bivališča mora potnik o tem obvestiti agencijo.
ZDRAVSTVENI PREDPISI
V nekaterih programih so navedena potrebna cepljenja. Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije, se je potnik za potovanje v določene države dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument, ki dokazuje cepljenje. Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi pogodbe o potovanju; to ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe, v kolikor ne bi obstajale kontraindikacije za potnikovo zdravje. V tem primeru je potnik dolžan predložiti zdravniško potrdilo. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oz. zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji.
REKLAMACIJE
Reklamacije v primeru pomanjkljivih storitev, neustrezne kvalitete ali ob neupravičeni neizvedbi določenih ogledov oz. storitev na potovanju morajo biti obvezno podane takoj na licu mesta našemu vodniku, neposrednemu izvajalcu storitev, predstavniku oz. pooblaščeni lokalni agenciji. V kolikor se predmet reklamacije ne da odpraviti, je potnik dolžan še v času potovanja podati pisno pritožbo, ki mora biti potrjena s strani vodnika oz. predstavnika agencije. Organizator bo upošteval samo reklamacije, ki so ugotovljene na kraju samem, potnik pa vloži reklamacijo pisno najkasneje v dveh mesecih po opravljeni storitvi na prodajnem mestu, kjer se je za potovanje prijavil. Organizator je dolžan pisno odgovoriti v 8 dneh po prejemu pritožbe. V primeru, da bi lahko bila reklamacija glede na vsebino rešena na kraju samem, potnik pa reklamacije ni podal, se šteje, da se je potnik strinjal s tako pomanjkljivo opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejše pritožbe. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. K temu je potnik dolžan priložiti ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika ali druge pristojne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega uveljavlja zahtevek. Višina odškodnine je v vsakem primeru omejena z višino vplačanega aranžmaja. Če po krivdi KONTOURSA ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, ima potnik pravico do odškodnine v višini realne vrednosti neopravljenih storitev, razen v primeru, ko ima KONTOURS pravico do odpovedi ali spremembe.
ZAVAROVANJE INSOLVENTNOSTI
Podatki o veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav organizatorja potovanj in podjetij, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje:
Izdajatelj garancije: Zavarovalnica GENERALI, d.d., Kržičeva ulica 3, 1000 Ljubljana
Št. pogodbe:
Jamstvo za povračilo vseh plačil, ki so bila izvedena s strani potrošnika ali v njegovem imenu, če posamezne potovalne storitve niso bile izvedene zaradi likvidnostnih težav organizatorja potovanj.
Kontaktne številke asistenčnega centra: +386 5 66 28 500, e-pošta: info@generali.com
To jamstvo se nanaša na povračilo vseh plačil upravičenca, če potovalne storitve, ki so del potovalne pogodbe, niso bile izvedene zaradi likvidnostnih težav zavarovanca. Če likvidnostne težave zavarovanca vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali povezanega potovalnega aranžmaja, ki vsebuje prevoz in se je že začel izvajati, jamstvo obsega tudi zagotovitev povratka upravičenca in financiranje nastanitve pred povratkom, če je to potrebno.
UPORABA PODATKOV
KONTOURS vse pridobljene podatke o potnikih brezpogojno varuje in ravna z njimi v skladu z veljavnim ZVOP in Uredbo GDPR. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
